Hallo iedereen!!!
Zoals velen van jullie weten heb ik hiervoor een Astra F gehad uit 92 een F1 die is echter in de brand gestoken en heb ik dus nu niet meer. Ik ben nu een trotse eigenaar van een F2 in dit verhaaltje leg ik de geschiedenis uit van m'n nieuwe Astra.
Ik neem jullie mee naar het jaar 1995.
Mijn Astra, rolt uit de Belgische fabriek sterker nog fabriek 2 in Antwerpen.
Ze gaat de weg op en rijd vervolgens maar 112000 kilometertjes, de eigenaar wou de auto niet meer omdat de benzine enzo te duur werd. Ze heeft heel lang op marktplaats gestaan waarna ik toch maar een bod van 800 uitbracht. Helaas vond ik altijd een 5 deurs te groot. Maarja ze was zo mooi toen ik haar zag dat ik die zelfde dag een afspraak gemaakt heb om haar te bewonderen.
De eigenaar zei het volgende '' Jij hebt mazzel ik had ook een afspraak met een ijzerinkoop''
M'n pa en ik gingen een rondje rijden & het een en ander testen. Uiteindelijk waren we het overeens dat dit de auto zou worden waar ik in zou rijden.
We kwamen terug bij de particulier en merkte dat alle deuren kraakte en piepte hierbij was het een teken dat ik haar lekker kon gaan vertroetelen.
We sloten een deal om 800 euro te betalen en haar mee te nemen naar huis. Hier volgen de foto's:
Zo kocht ik haar, zoals je ziet ze er niet slecht uit, maar schijn bedriegt ze stonk van binnen overal nare luchtjes geen glimmende lak meer etc.
Binnen kant, was smerig, rook vies...dus dan maar universele matjes en stuurhoes.
Het resultaat van heel veel poetsen...
Alleen hier miste ik de luxe die ik in m'n gls had, dus Tony ging aan de slag:
Automatische licht sensor.
Toerenteller
Natuurlijk lampjes achterin Hihi.
Inmiddels werkende lampjes bij de spiegels.
Bewijs:)
Regelbare ruitenwisser interval (temp is hoog stond lang stil in de file)
En dan krijgen we natuurlijk de leuke goedkope problemen....
Dooie accu....
Pffff zag er beroerd uit....
Nieuw setje binnen...
Nieuwe erop bling bling.
Nieuwe velgen + banden... :)
Nieuwe spoiler
Overige veranderingen:
Chroom op het dak en mooi langs de bumpers.
Mistlampen + motokap embleem (aub ZEUR er aub niet over die zat op m'n 1e Astra die afgebrand is dus emotioneel idee Oke!?)
Buiten m'n vriendin natuurlijk ook hulp van buitenaf.
Cruisecontrol (nog niet werkend)
Opbergvakje
Samen met vrouwtje bezig geweest met mijn achter ramen. En dit is het resultaat:
Centrale deur vergrendeling met alarm ingebouwd
Sneeuw & ijs geruimd...
Metertjes ingebouwd...
olie temperatuur en volt meter
Headup display (altijd handig haha)
Elektrische ramen..[WINKING FACE]
Spoiler, sideskirts..
Voor m'n werk (vergunning klpd)
Spuitwerk, remmen, blok.
Poetswerk [SMILING FACE WITH HEART-SHAPED EYES][SMILING FACE WITH HEART-SHAPED EYES]
Parkeer sensoren[FACE WITH COLD SWEAT]
Totale plaatje tot zover.
Een gewassen zijkant...
Ook de achterkant natuurlijk...
My Sunshine....
My GL... Het zou nu eigenlijk een GLS zijn....
Binnenkort nieuwe velgenlint bestellen in de kleur van toetie!!!
Vouwwagen opgehaald geen nieuwe wel water dicht :D:D
Hier staat mijn trots
Bedankt voor het kijken & lezen van dit verhaal.
Indien er veranderingen komen en nog meer upgrades zal ik de titel aanpassen en volgen er snel weer foto's! Mijn Astra zal nooit iniedergeval nog lang niet rusten!
Commentaar & reactie's zijn welkom!
Tony.
Astra F2 GL uit 1995 1.6I 8 kleppert Automaat
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 12-07-2013 20:55