HG-DZ-89

hier kun je je restauratie projecties en zo bij houden.

Plaats reactie
Robert.
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-07-2013 02:44

HG-DZ-89

Bericht door Robert. » 26-09-2013 22:50

Hallo forummers,

Dit is geen groot project, maar het is denk ik wel grappig om te zien wat iedereen aan zijn of haar auto verandert.

Type: Astra F Automaat E2 Young
BJ: 1993

Een kort verhaaltje over mijn F:

Mijn opa kocht deze auto in 2001 bij Opel dealer Nefkens in Amersfoort (ik was erbij als jongetje van 10 jaar) incl. NAP met 49.000 km op de teller.
Na 8 jaar fungeert te hebben als boodschappenautootje mocht mijn opa niet meer rijden. Ik kocht mijn eigen auto's (Ford Probe & Astra G) en nam deze Astra af en toe mee, maar niet vaak. Aan het einde van het verhaal reed de Astra bijna nooit. Hooguit dat ik 2 maanden in het jaar deze auto eens mee nam naar huis om de boel draaiende te houden.

Weer 3 jaar later net voordat mijn opa overleed heb ik deze auto gekregen. Er stond toen 92.000 het klokje. Dit was december 2012 ongeveer. Nu 10 maanden verder staat er net geen 110.000 op de teller, wel een paar mankementen gehad, maar dit allemaal zelf verholpen: lekke koppaking, kapotte brandstofpomp en nog wat dingetjes.
Tijdens het vervangen van de koppaking, ook wat zaken preventief vervangen: Distributieriem met spanrollen, multiriem/V-snaar, thermostaat, bougies en olie en oliefilter natuurlijk.

Afgelopen week alle facturen en papieren verzameld: een hele map vol 8)

Done's:
- 4x Polk composets en subwoofer
- Originele leeslampjes achter
- Voetverlichting
- Astra G Sport 1 velgen
- Alle dashboardlichtjes vervangen
- Vw 99 ruitenwisserrelais
- Vast wel meer

To Do's:
- Schroefset (weet nog niet zeker)
- Liefst leren interieur of velours for the time being
- Cluster met toerenteller
- Wat GSI accenten/details (weet nog niet zeker wat wel wat niet)
- Amerikaanse Runninglights
- Electrische ramen, misschien spiegels
- Ramen licht blinderen
- MID
- Vast wel meer


Alles wat ik doe of ga doen is uiteraard OEM danwel OEM+.

Nu: plaatje, bij het praatje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Robert

P.S. Mocht ik dit in het verkeerde rubriek geplaatst hebben, excuses.
Slow, but white
1993 Opel Astra F Young X1.6SZ automaat 106.000 km (aug 2013)
Afbeelding

soepkiepe
Site Admin
Berichten: 54
Lid geworden op: 12-07-2013 12:16

Bericht door soepkiepe » 29-09-2013 22:15

mooi zulke topics ;)
heb je er wel eens aan gedacht om de oranje knipperlichten te vervangen voor witten?

ik zal van de week even kijken, als ik mij niet vergis heb ik hier nog een teller liggen met toerenteller er in.
toerenteller is trouwens heel simpel aan te sluiten hoor, heb ik bij mijne ook gedaan, kan je eventueel tegen die tijd wel wat info inclusief fotos sturen ;)

heb ook nog een setje gsi side skirts liggen, komen er ook niet op bij mij, heb als het goed is dinsdag skirts van een gt namelijk.

KadAstra-EF
Berichten: 53
Lid geworden op: 12-07-2013 19:47

Bericht door KadAstra-EF » 02-10-2013 17:48

Ik was 3 weken geleden bij GAOS Emmeloord en die had een COMPLEET interieur (GLS 1e serie velours) !!!!
Als je een ander interieur wilt dan zou ik maar als de weerlicht naar GAOS gaan.

Success met je project.

En inderdaad, wat Soepkiepe zegt, toernteller inbouwen is goed te doen :)

Oh, die witte knippers: zou ik niet doen, liggen bij bosjes op straat (het wit glaasje dan he ? )

Rik :D :wink:
Rik's Auto's:

Kadett E C1.6NZ Life '90. 140.868 km. In bezit sinds 14-04-08.

Astra F C1.6NZ GLS '92. 505.767 km. In bezit sinds 12-01-01

01-10-13.

Robert.
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-07-2013 02:44

Bericht door Robert. » 14-10-2013 21:14

Zo, sorry voor de late reactie, erg druk druk druk. Ik ga snel eens naar Gaos bellen, hoop niet dat het interieur al weg is :(

Ik zat inderdaad ook aan witte knippers te denken, maar ik wil (als ik financieel weer wat breder zit) de auto een OEM oldskool look geven. Maar denk dat ik witte knippers gewoon haal, niks te verliezen toch.
De witte knippers van mn buren lag vd week inderdaad ook op straat haha.

Bedankt voor de reacties guys!

Groeten Robert
Slow, but white
1993 Opel Astra F Young X1.6SZ automaat 106.000 km (aug 2013)
Afbeelding

Plaats reactie